З кожним роком
образотворче мистецтво все сміливіше входить в життя школи. Адже всі розуміють,
що прекрасне – добрий помічник у процесі навчання і виховання школяра. Так
засобами образотворчого мистецтва виражається краса життя, природи, високі
думки, почуття.
Одним з головних завдань
моєї педагогічної роботи є виявлення і максимальний розвиток творчого і
духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й
стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.
Мета моєї роботи –
створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності,
розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти духовні
цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня,
завжди допомагаю й підтримую у творчості.
Виховання учнів засобами
образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. Воно є тим
неподільним комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливає на всі
аспекти виховного, культурного, морального та естетичного становлення
особистості учня, а також напрямом роботи для всіх педагогічних працівників, бо
за допомогою засобів мистецтва формується культурний пласт нації.
Тому методичною
проблемою, над якою я працюю є: «Розвиток творчих здібностей учнів засобами
образотворчого мистецтва шляхом використання педагогічних технологій,
сучасних методів навчання».
Розвивати творчі
здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно
тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої
здібності, щоб вони стали творчими.
Але для розвитку творчих
здібностей важливою є саме роль учителя.
Модель самореалізації
школярів: знання, уміння, навички; створення естетичного середовища; участь у
конкурсах, виставках та майстер-класах.
Реалізації діяльнісного
підходу в вихованні творчої особистості сприяють інтерактивні технології. Щоб
досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі я використовую
методи активного навчання (пошукова робота, обговорення проблеми в групах,
консультування). Тому на уроках образотворчого мистецтва впроваджую такі
інтерактивні технології («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Коло ідей», робота у
групах, парах).
На етапі актуалізації
опорних знань часто використовую роботу з картками, метод «Ланцюжок», побудова
асоціативного куща. У кінці уроку практикую метод «Вишиванка», «Мікрофон».
Особливу увагу приділяю деференційованому
навчанню та індивідуальній роботі з учнями, проводжу дослідницьку роботу
(дослідження прийомів зображення). Прагну, щоб діти виступали не байдужими
споживачами готової інформації, а дослідниками, безпосередніми співтворцями
уроків.
До кожної теми я добираю
літературний, музичний ряд, репродукції картин, слайди творів мистецтва,
свої творчі роботи, найкращі роботи учнів попередніх років. Упевнений, якщо на
уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише
ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття
прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу
самостійно, прийти на допомогу іншому.
Розкритися дитячим
талантам дозволяє метод проектів, який почав впроваджувати в навчальний
процес. Традиційним і характерним є те, що під час кожного уроку докладно
демонструю конкретну художню техніку або прийом, показую варіативність підходів
до втілення художнього задуму. Відтак учні, наслідуючи навчально-професійні дії
вчителя, усвідомлено вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають
їхнім особистим художньо-творчим надбанням.
Використання мультимедійних
презентацій на уроках образотворчого мистецтва є доцільним на будь якому етапі
уроку. На мою думку, основні тези і весь необхідний ілюстративний матеріал
сприяють концетрації уваги учнів і активізації їх діяльності. Також учням
подобається розв`язувати різні кросворди, ребуси, вікторини.
На практиці користуюся
різними типами уроків, які передбачають безпосередній зв`язок основного
програмового матеріалу.
Немає коментарів:
Дописати коментар